Smluvní distributoři
Po kliknutí na logo distribura se Vám načte stránka s jeho kontaktními informacemi a pobočkami v jednotlivých krajích.
Smluvní distributoři ČR:
Prodejní místa ČR:
Pro dodržení deklarovaných hodnot nosnosti je důležité dodržení několika pravidel při instalaci nosníků a ukládání kabeláže do žlabů.
Na nosnost kabelové trasy má vliv rozložení zatížení podél nosníku. Deklarované hodnoty nosnosti uvedené u jednotlivých typů a rozměrů nosníků odpovídají rovnoměrnému rozložení zatížení nosníku. Výslednice sil je umístěna uprostřed a odpovídá součtu hmotností jednotlivých kabelů. V případě, že není možné nebo vhodné dodržet rovnoměrné rozložení zatížení, je důležité, aby kabely s větší hmotností byly uloženy blíže patce nosníku.
Pokud ani to není možné, je nutné počítat se sníženou nosností, která je tím větší, čím větší je nesymetrie zatížení (viz obrázek a graf vlevo).
Pro schopnost kabelové trasy bývá často nejdůležitější únostnost kotvicích bodů. Z rozložení sil vyplývá, že nejvíce namáhaný je vždy ten vyšší z obou kotvicích bodů a je namáhán nejvíce tahem. Proto je u tras s požadavkem na vyšší zatížení velmi důležité prověřit kvalitu a druh zdiva do něhož je trasa kotvena, a to v celé délce instalace, protože se podél trasy může situace výrazně měnit.
Správná volba způsobu kotvení a jeho správné provedení je základní podmínkou pro dosažení vyšších nosností tras.
V případě, že kvalita zdiva neumožňuje provést dostatečné pevné kotvení, a nebo v případech, kdy není možno kvalitu zdiva ověřit, je vhodné využít možnosti instalace nosníků na zeď přes stojnu STNM. V tomto případě, je rozložení sil působících na kotvicí body výrazně výhodnější a je tudíž dosaženo vyšší nosnosti uložení trasy.
Tento způsob je vhodný pro nejvíce zatížené trasy instalované přímo do zdi.
V naší nabídce je komplexní řada kotvicích prvků od renomovaných dodavatelů, které pokrývají široký rozsah požadavků stavby a řeší většinu běžných situací při instalaci tras.
Děkujeme Vám za vyplnění dotazníku ke konfigurátoru kabelových tras MERKUR 2.
Děkujeme za vyplnění formuláře.
Stáhněte si prosím náš ceník kliknutím na následující odkaz:
Brutto ceník kabelových žlabů LINEAR a příslušenství v CZK platný od 1. 3. 2023
Vážení zákazníci,
zajímá nás, jak jste spokojeni s našimi produkty a službami, proto bychom vás chtěli poprosit o vyplnění krátkého dotazníku. Díky vaší zpětné vazbě budeme mít inspiraci pro další vylepšování našich produktů i služeb:
rádi bychom Vás informovali o novém Generálním katalogu kabelových žlabů LINEAR pro rok 2019-20, který je k dispozici ke stažení i jako verze k prohlédnutí.
Děkujeme za vyplnění formuláře.
Stáhněte si prosím náš ceník kliknutím na následující odkaz:
Brutto ceník kabelových žlabů MERKUR a příslušenství v CZK - platnost od 1. 7. 2024
Obchodné podmienky spoločnosti ARKYS, s.r.o. Brno s platnosťou od 1. 3. 2022.
pásmo 1 | pásmo 2 | pásmo 3 | pásmo 4 | pásmo 5 | pásmo 6 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Vzdialenosť od Brna |
0 - 100 km | 101 - 200 km | 201 - 300 km | 301 - 400 km | 401 - 500 km | 501 - 600 km |
Min. finančný objem objednávky v EUR | 700 EUR | 800 EUR | 1 000 EUR | 1 150 EUR | 1 250 EUR | 1 400 EUR |
Min. finančný objem objednávky v Kč | 17 500 Kč | 20 000 Kč | 25 000 Kč | 28 750 Kč | 31 250 Kč | 35 000 Kč |
Min. finančný limit v SK je vždy platný k prevodovému koeficientu Kč/EUR, ktorý sa určuje pre aktuálný exportný brutto cenník spoločnosti ARKYS s.r.o. Aktuálný exportný brutto cenník je platný od 1. 3. 2022 s prevodovým koeficientom 25,00 Kč/EUR.
Mesto | km od Brna | pásmo |
---|---|---|
Banovce nad Bebravou | 156 | 2 |
Banská Bystrica | 342 | 4 |
Bratislava | 130 | 2 |
Dunajská Streda | 183 | 2 |
Humenné | 503 | 6 |
Košice | 469 | 5 |
Levice | 268 | 3 |
Liptovský Mikuláš | 300 | 3 |
Malacky | 100 | 1 |
Martin | 236 | 3 |
Michalovce | 508 | 6 |
Nitra | 223 | 3 |
Nové Mesto nad Váhom | 139 | 2 |
Pezinok | 126 | 2 |
Piešťany | 221 | 3 |
Poprad | 357 | 4 |
Považ. Bystrica | 182 | 2 |
Prešov | 433 | 5 |
Prievidza | 191 | 2 |
Ružomberok | 276 | 3 |
Senica | 103 | 2 |
Spišská Nová Ves | 373 | 4 |
Stará Turá | 127 | 2 |
Stropkov | 477 | 5 |
Trenčín | 133 | 2 |
Trnava | 189 | 2 |
Tvrdošín | 305 | 4 |
Zvolen | 328 | 4 |
Žiar nad Hronom | 312 | 4 |
Žilina | 212 | 3 |
Děkujeme za vyplnění formuláře.
Stažení dokumentace k požárně odolné montáži LINEAR a POLAR.
Děkujeme za vyplnění formuláře.
Využitelný průřez žlabu je hodnota, určující jak velký celkový průřez kabelů je možné do daného žlabu uložit při zachování bezpečnostní rezervy.
Bezpečnostní rezerva řeší například zvýšené požadavky na průřez žlabu v místech ohybů tras, horší využití průřezu žlabu při vyšším počtu kabelů ukládaných do jedné trasy, případné dodatečné požadavky na umístění kabelů do trasy (vyžádané aktuální situací při realizaci kabelových rozvodů) a další podobné požadavky.
U každého žlabu je uveden jeho efektivní průřez Sef, který je možno použít při dimenzování kabelové trasy s ohledem na předpokládaný počet kabelů. Přitom je třeba přihlédnout rovněž k funkci trasy a z hlediska chlazení kabelů volit pro jejich uložení raději větší žlaby s menším naplněním průřezu kabely. Z hlediska chlazení je rovněž výhodnější uložit kabely do menšího počtu vrstev.
Stanoví se jako součet jmenovitých průřezů všech kabelů, které budou uloženy v trase. Pro stanovení průřezů jednotlivých žlabů můžete využít orientační tabulky s průřezy nejčastěji používaných kabelů.
Tabulka má informativní charakter, potřebujete-li k propočtu trasy přesné hodnoty, je nejvhodnější je získat přímo od výrobce
Vámi zvolené kabeláže.
Vypočtenou hodnotu potřebného průřezu žlabu Scelk srovnejte s hodnotami efektivních průřezů žlabů Sef a najděte vhodný žlab, jehož využitelný průřez je stejný nebo větší než hodnota potřebného průřezu žlabů.
Kromě požadavku na nosnost kabelové trasy má zásadní vliv na její navrhování rovněž tuhost. Ta se posuzuje podle hodnoty maximálního průhybu zatížené trasy. Žlaby MERKUR 2 byly zkoušeny podle normy ČSN EN 61 537 ed. 2.
Vzorky žlabových tras byly zatěžovány stupňovitě (po krocích) až na zatížení SWL, což je maximální hodnota zatížení, při kterém průhyb žlabu, měřený v polovině rozpětí opěrných míst, nepřekročí 1/100 jejich rozpětí. Současně při tomto zatížení nesmí příčný průhyb při každém rozpětí překročit 1/20 šířky vzorku. Testované vzorky žlabů pak byly dále stupňovitě zatěžovány na 1,7násobek zatížení SWL, přičemž nesmí dle normy dojít ke zborcení žlabu. Jsou-li splněny obě tyto podmínky, obdrží testovaný kabelový žlab certifikaci.
Kabelové žlaby MERKUR 2 jsou navrženy s větší rezervou a při maximálním přípustném zatížení jejich průhyb nepřekračuje hodnotu 1/150 rozpětí opěrných míst. Což znamená, že například při rozpětí 2 000 mm absolutní hodnota průhybu nepřesáhne 13 mm (přitom podle požadavků normy je možný průhyb až 20 mm!).
Tužší žlaby znamenají mimo jiné lepší podmínky pro funkci kabeláže, zejména pak v extrémních podmínkách. Tato výhoda se projevila například při testování odolnosti proti požáru, kde žlaby MERKUR 2 dosáhly extrémních hodnot výdrže.
Na celkovou nosnost kabelové trasy má zásadní vliv poloha spoje žlabových dílů vzhledem k opěrným místům trasy. Ideální je, pokud se spoj jednotlivých žlabů nachází ve vzdálenosti 1/5 rozpětí opěrných míst. V takovém případě má nosnost i pevnost žlabové trasy nejvyšší hodnoty. Naopak je zakázáno při montáži umístit spoj dílů žlabu přímo nad místo podepření kabelové trasy!
Vzhledem k praktickým zkušenostem z montáží kabelových tras je zřejmé, že není možné vždy zajistit ideální polohu spoje a proto jsou k dispozici i ověřené vlastnosti žlabové trasy pro obecné umístění spoje. Tedy umístění spojek SZM 1 kdekoli mimo polohy přímo nad opěrnými místy trasy.
Celkové zatížení trasy je součtem měrných hmotností kabelů uložených v trase a měrných hmotností veškerého příslušenství kabelové trasy zavěšeného na kabelové žlaby. To znamená, že do celkového zatížení trasy je nutné zahrnout například i přepážky a víka kabelových tras, rozvodné krabice, zavěšená světelná tělesa a podobně. Ve standardních případech však kabeláž tvoří převážnou většinu zatížení. Pro výpočet zatížení kabely je možné využít orientačních hodnot hmotností jednotlivých typů a velikostí kabelů.
Vypočtenou hodnotu zatížení žlabu je potřeba srovnat s maximálními přípustnými hodnotami dle certifikace daného rozměru žlabu. Při kontrole zatížení kabelové trasy je rovněž nutné vzít v úvahu způsob montáže, zejména pozici spojek.
V případě uchycení žlabu držáky DZM 3/100, DZM 3/150, DZM4 a DZM 6 je nutné brát v úvahu, že se nejedná o montáž s opěrnými místy pod žlabem, nýbrž o zavěšení žlabu k vrchnímu lemovému drátu. V tomto případě je zapotřebí násobit veškeré hodnoty udané
Využitelný průřez žlabu je hodnota, určující jak velký celkový průřez kabelů je možné do daného žlabu uložit při zachování bezpečnostní rezervy.
Bezpečnostní rezerva řeší například zvýšené požadavky na průřez žlabu v místech ohybů tras, horší využití průřezu žlabu při vyšším počtu kabelů ukládaných do jedné trasy, případné dodatečné požadavky na umístění kabelů do trasy (vyžádané aktuální situací při realizaci kabelových rozvodů) a další podobné požadavky.
U každého žlabu je uveden jeho efektivní průřez Sef, který je možno použít při dimenzování kabelové trasy s ohledem na předpokládaný počet kabelů. Přitom je třeba přihlédnout rovněž k funkci trasy a z hlediska chlazení kabelů volit pro jejich uložení raději větší žlaby s menším naplněním průřezu kabely. Z hlediska chlazení je rovněž výhodnější uložit kabely do menšího počtu vrstev.
Stanoví se jako součet jmenovitých průřezů všech kabelů, které budou uloženy v trase. Pro stanovení průřezů jednotlivých žlabů můžete využít orientační tabulky s průřezy nejčastěji používaných kabelů.
Tabulka má informativní charakter, potřebujete-li k propočtu trasy přesné hodnoty, je nejvhodnější je získat přímo od výrobce
Vámi zvolené kabeláže.
Vypočtenou hodnotu potřebného průřezu žlabu Scelk srovnejte s hodnotami efektivních průřezů žlabů Sef a najděte vhodný žlab, jehož využitelný průřez je stejný nebo větší než hodnota potřebného průřezu žlabů.
Pro maximální efektivnost doporučujeme si stáhnout naši Aplikaci pro rychlý výpočet výběru velikosti žlabu MERKUR 2. Přehledně Vám ukáže obsazenost vybraného typu žlabu v % a můžete se rozhodnout, zda je pro Vás zbývající rezerva dostačující. Získáte informace o doporučené vzdálenosti podpěrných bodů nosníků/podpěr, v návaznosti na hmotnosti vybrané kabeláže.
Kromě požadavku na nosnost kabelové trasy má zásadní vliv na její navrhování rovněž tuhost. Ta se posuzuje podle hodnoty maximálního průhybu zatížené trasy. Žlaby MERKUR 2 byly zkoušeny podle normy ČSN EN 61 537 ed. 2.
Vzorky žlabových tras byly zatěžovány stupňovitě (po krocích) až na zatížení SWL, což je maximální hodnota zatížení, při kterém průhyb žlabu, měřený v polovině rozpětí opěrných míst, nepřekročí 1/100 jejich rozpětí. Současně při tomto zatížení nesmí příčný průhyb při každém rozpětí překročit 1/20 šířky vzorku. Testované vzorky žlabů pak byly dále stupňovitě zatěžovány na 1,7násobek zatížení SWL, přičemž nesmí dle normy dojít ke zborcení žlabu. Jsou-li splněny obě tyto podmínky, obdrží testovaný kabelový žlab certifikaci.
Kabelové žlaby MERKUR 2 jsou navrženy s větší rezervou a při maximálním přípustném zatížení jejich průhyb nepřekračuje hodnotu 1/150 rozpětí opěrných míst. Což znamená, že například při rozpětí 2 000 mm absolutní hodnota průhybu nepřesáhne 13 mm (přitom podle požadavků normy je možný průhyb až 20 mm!).
Tužší žlaby znamenají mimo jiné lepší podmínky pro funkci kabeláže, zejména pak v extrémních podmínkách. Tato výhoda se projevila například při testování odolnosti proti požáru, kde žlaby MERKUR 2 dosáhly extrémních hodnot výdrže.
Na celkovou nosnost kabelové trasy má zásadní vliv poloha spoje žlabových dílů vzhledem k opěrným místům trasy. Ideální je, pokud se spoj jednotlivých žlabů nachází ve vzdálenosti 1/5 rozpětí opěrných míst. V takovém případě má nosnost i pevnost žlabové trasy nejvyšší hodnoty. Naopak je zakázáno při montáži umístit spoj dílů žlabu přímo nad místo podepření kabelové trasy!
Vzhledem k praktickým zkušenostem z montáží kabelových tras je zřejmé, že není možné vždy zajistit ideální polohu spoje a proto jsou k dispozici i ověřené vlastnosti žlabové trasy pro obecné umístění spoje. Tedy umístění spojek SZM 1 kdekoli mimo polohy přímo nad opěrnými místy trasy.
Celkové zatížení trasy je součtem měrných hmotností kabelů uložených v trase a měrných hmotností veškerého příslušenství kabelové trasy zavěšeného na kabelové žlaby. To znamená, že do celkového zatížení trasy je nutné zahrnout například i přepážky a víka kabelových tras, rozvodné krabice, zavěšená světelná tělesa a podobně. Ve standardních případech však kabeláž tvoří převážnou většinu zatížení. Pro výpočet zatížení kabely je možné využít orientačních hodnot hmotností jednotlivých typů a velikostí kabelů.
Vypočtenou hodnotu zatížení žlabu je potřeba srovnat s maximálními přípustnými hodnotami dle certifikace daného rozměru žlabu. Při kontrole zatížení kabelové trasy je rovněž nutné vzít v úvahu způsob montáže, zejména pozici spojek.
V případě uchycení žlabu držáky DZM 3/100, DZM 3/150, DZM4 a DZM 6 je nutné brát v úvahu, že se nejedná o montáž s opěrnými místy pod žlabem, nýbrž o zavěšení žlabu k vrchnímu lemovému drátu. V tomto případě je zapotřebí násobit veškeré hodnoty udané
v tabulkách a grafech.
Ostaní příslušenství, které je společné pro MERKUR 1 i MERKUR 2: